لیست اختراعات مصطفي صادقي فر
از بدو ساخت خودرو تا كنون ، واژگوني خودرو ، در حين حركت ، يكي از مهمترين ، خطرناك ترين و پرهزينه ترين حوادث رانندگي بوده است ، كه جداي از خسارات سنگين مالي ، باعث فوت ، معلوليت هاي سنگين و يا نقص عضوهاي دائمي بسيار زيادي نيز گرديده است. به همين دليل ممانعت از واژگوني خودرو ويا به حداقل رساندن احتمال آن ، در شرايط مختلف ، يكي از مهمترين دغدغه هاي مهندسين و طراحان خودرو بوده ، كه منجر به ابداعات و اختراعات و پيشرفتهاي بسيار خوب و چشمگير و مؤثري نيز در اين زمينه گرديده است. با اين وجود هنوزهم واژگوني خودرو يكي از مهمترين و مرگبارترين حوادث رانندگي بوده و هراز گاهي شاهد خسارات مالي و جاني شديدي بر اثر اين حادثه حتي بوسيله پيشرفته ترين و مدرن ترين خودروهاي روز دنيا مي باشيم. سيستم LT ( لگد تفنگي ) ممانعت از واژگوني خودرو ، يك وسيله با مكانيزم بسيار ساده ، ارزان و مكانيكي مي باشد كه نه بعنوان جايگزيني براي ساير سيستمهاي معمول ممانعت از واژگوني در خودرو ، بلكه يك وسيله تكميلي و يكبار مصرف و آخرين خط دفاعي در برابر واژگوني خودرو مي باشد. اين وسيله بر اساس عملكرد نيروهاي وارد بر يك اسلحه ساده در هنگام شليك و لگد ناشي از آن طراحي گرديده و مي تواند در لحظه اي كه تمامي سيستمهاي معمول ممانعت از واژگوني خودرو ، بعلت بزرگي نيروهاي محرك واژگوني وارد بر آن، ديگر قادر به حفظ صلابت خودرو نيستند و خودرو در لحظه بحراني واژگوني قرارميگيرد ، وارده عمل شده و با وارد نمودن نيروي نسبتاَ بزرگي ، بر قسمت مناسبي از خودرو، لنگر مقاوم بزرگي را در برابر واژگوني ايجاد نموده و براي يك بار خودرو و جان سرنشينان داخل آنرا از خطرات واژگوني نجات دهد. (شكل 1 و 3 و 5 و 8) مكانيزم بسيار ساده ، قيمت كم ( نسبت به هزينه هاي مادي و جاني ناشي از واژگوني خودرو) ، قابليت شارژ مجدد پس از هر بار استفاده و نداشتن هيچگونه تأثير منفي در عملكرد هاي اصلي خودرو نظير شتاب ، سرعت و مانور پذيري آن از مهمترين مزاياي اين طرح مي باشد.
معمولا كاربران جاروبرقي تمايل دارند با كشيدن شلنگ جاروبرقي، آن را جابجا نموده و محيط فعاليتي خود را بيشتر نمايند. ليكن از آنجاييكه اين لوله هاي خرطومي يا شلنگها، هم در قسمت اتصال به بدنه و هم در قسمت اتصال به لوله فلزي، از دو سر، به قطعات پلاستيكي صلبي متصل مي گردند، ممكن است بصورت ناگهاني ويا در درازمدت، دچار فرسايش، پارگي و يا دررفتگي در محل اتصال با سرهاي پلاستيكي صلب و يا حتي در طول شلنگ گردند. اين اختراع سعي دارد تا، برخلاف شرايط فعلي، و با استفاده از ساختاري بسيار ساده، از جمله چند مفتول و اتصالات فلزي كوچك كه مفتولها را به دو سر پلاستيكي شلنگ متصل مي نمايند، وظيفه كشيدن و جابجا نمودن بدنه جارو برقي را نيز به لوله خرطومي يا شلنگ جارو برقي منتقل نمايد. لذا در اين راستا با تقسيم وظايف بين شلنگ و سيستم اختراعي حاضر، وظيفه انتقال نيروي مكندگي به شلنگ جارو برقي و وظيفه تحمل يا انتقال جابجايي مكانيكي بدنه جاروبرقي به اين دستگاه انتقال مي يابد، درنتيجه، ضمن اجازه به كاربر جهت كشيدن يا جابجايي جاروبرقي، با كمك شلنگ آن، احتمال پارگي يا دررفتگي آن را به حداقل مي رساند.
موارد یافت شده: 2